Η πυγμαχία, κοινώς μποξ είναι ένα από τα πιο δημοφιλή αγωνίσματα και μαχητικές πολεμικές τέχνες, που στηρίζεται στην ικανότητα των αντιπάλων να αντικρούσουν μόνο με τις γροθιές  Σε όλα τα είδη αγώνων απαγορεύεται τα χτυπήματα κάτω από τη ζώνη  Κατατάσσεται στις πολεμικές τέχνες.

  1. Βελτιώνει τη φυσική κατάσταση

Όλη η προπόνηση της πυγμαχίας έχει ακριβώς αυτό τον στόχο: Να βελτιώσει την φυσική κατάσταση του ασκούμενου. Κάτι που συμβαίνει μέσω της διαλειμματικής προπόνησης, σε αναλογία 3 προς 1 (3 λεπτά γυμναστική, όσο κρατάει και ένας γύρος δηλαδή – 1 λεπτό ξεκούραση). Ο ασκούμενος οφείλει να φτάσει σε πλήρη ένταση στα τρία λεπτά που γυμνάζεται, είτε κάνει σχοινάκι (που είναι μία κατηγορία από μόνο του στην προπόνηση πυγμαχίας), είτε σκιαμαχία, είτε χτυπάει τον σάκο. Ακολούθως, έχει μόλις ένα λεπτό ξεκούρασης πριν ξαναρχίσει. Αυτού του είδους η προπόνηση οδηγεί στην βελτίωση της φυσικής κατάστασης και του καρδιαγγειακού συστήματος, κάτι που σε βάθος χρόνου οδηγεί σε καλύτερο τρόπο ζωής. Δεν κάνει όμως μόνο αυτό…

 

  1. Ιδανικό άθλημα για καύση λίπους

Ο τρόπος προπόνησης της πυγμαχίας είναι ο ιδανικός για καύση λίπους. Ο όγκος προπόνησης είναι τρεις φορές μεγαλύτερος από τα διαλείμματα που γίνονται ανάμεσα στους γύρους, ενώ η άσκηση γίνεται πάντα στη μέγιστη δυνατή ένταση. Και, μοιραία, όλο αυτό οδηγεί στην καύση λίπους, αφού μόνο αν “καεί” λίπος θα μπορέσει ο οργανισμός να αντεπεξέλθει σε αυτό απαιτητικό είδος προπόνησης.

  1. Γυμνάζει ολόκληρο το σώμα

Πυγμαχία δεν είναι μόνο γροθιές. Δε γυμνάζονται μόνο τα χέρια. Ίσα-ίσα, που χωρίς γυμνασμένα πόδια ο ασκούμενος δε μπορεί να αντέξει στην πυγμαχία. Για αυτό εξάλλου και η προπόνηση ξεκινάει με (πολύ) σχοινάκι. Κάθε χτύπημα/γροθιά γίνεται με όλο το σώμα. Η κίνηση ξεκινάει από τα πόδια, ακολουθεί η μέση και στο τέλος καταλήγει στο χέρι που κάνει την κίνηση. Για να επιτευχθεί βέβαια αυτό χρειάζεται προπόνηση, αφού δε μπορεί να μάθει κάποιος από τη μία μέρα στην άλλη να κάνει σωστά τις κινήσεις. Όσο περισσότερο προπονείται όμως και ασχολείται με την τεχνική, τόσο βελτιώνεται. Και όσο βελτιώνεται, τόσο πιο καλά γυμνάζεται σε ολόκληρο το σώμα.